Zašto je dobro vježbati?

Zašto je dobro vježbati?

Nekoliko informacija o dobrobiti vježbanja koje je uvijek dobro ponoviti…

Vježbanje je korisno zbog mnogih stvari. Održava nas gipkima i smanjuje rizik od bolesti. Većina ljudi ne vježba dovoljno, pa samim time povećava rizik za svoje zdravlje.

Vježbanje zapravo utječe na tri životna polja osobe:

1. Fizičko: jačamo mišiće i kardiovaskularni sustav, utječemo na mnoge kronične bolesti, debljinu, bolesti srca, dijabetes;  održavamo fizičko zdravlje;  stanje kostiju;  jačamo imunitet;  poboljšavamo pokretljivost zglobova.

2. Mentalno: bolje funkcioniranje mozga; očuvanje mentalnih funkcija; bolje pamćenje.

3. Emocionalno: bolje raspoloženje;  optimizam;  sprječavanje i ublažavanje depresije.

Mozak, baš kao i tijelo i mišići, traži izazove, treba vježbu i aktivnost kako bi bilo u dobroj formi. Kada vježbamo mišiće, oni nakon nekog vremena ojačaju, što vidimo golim okom.

Mozak ne možemo direktno promatrati, ali učinkovitost vježbi možemo promatrati indirektno jer će nam nakon vježbanja proces razmišljanja postati brži i jasniji, bolje ćemo pamtiti i lakše se nositi sa svakodnevnim izazovima, a simptomi anksioznosti i depresije (ako ih imamo) možda će oslabjeti. Mozak je jako zahvalan organ, jer kada ga se vježba, on pokazuje top formu.

“Ako bismo svakom pojedincu mogli odrediti odgovarajaću količinu hrane i vježbi, ni previše, ni premalo, pronašli bi najsigurniji put do zdravlja.” – Hipokrat

Ljudi vježbaju zato jer im vježbanje donosi zdravlje i zadovoljstvo koje osjećaju u svakodnevnom životu.

Uloga vježbanja u kontroli tjelesne težine jako je važna svim osobama, posebno osobama s reumatskim bolestima. Višak tjelesne težine znači veći pritisak na leđa i tzv. nosive zglobove (kukove, koljena, gležnjeve i stopala) – pritisak na zglobove može se povećati četiri do pet puta. Pretilost povećava rizik za pojavu osteoartritisa u žena, posebice na zglobovima koljena, šaka i kukova. Uz to, povećava i vjerojatnost razvoja drugih kroničnih bolesti, kao što su srčane bolesti ili šećerna bolest. Pokušavate li izgubiti kilograme, važan element uz dijetu je fizička aktivnost, odnosno vježbanje. Dob ne predstavlja nikakvu prepreku za vježbanje. Istraživanja pokazuju da 65-godišnjaci i stariji već nakon nekoliko tjedana vježbanja mogu znatno poboljšati snagu i izdržljivost te povećati gipkost, a značajniji rezultati mogu se očekivati nakon dva mjeseca.

Jeste li znali da:

-je tjelovježba, uz pravilnu prehranu, najprirodniji način jačanja imuniteta,

-bez obzira na fizički izgled, redovito vježbanje povećava samopouzdanje i mijenja sliku o vlastitom tijelu nabolje,

-potiče metabolizam pa organizam i u mirovanju troši više kalorija nego kod osoba čija je tjelesna aktivnost smanjena,

-da redovita tjelovježba smanjuje rizik od krvožilnih i malignih bolesti,