Yoga je fizička, emocionalna, mentalna i duhovna disciplina, ali i način života. To je integrirani sustav samo-transformacije čiji je krajnji cilj duhovno oslobođenje ili prosvjetljenje što se god smatra pod tim, ali koji se također može koristiti za postizanje drugih koristi.

Nema ništa loše u pristupanju yogi samo zbog njezinih fizičkih koristi. Međutim, dubina transformacije koju ćete iskusiti ovisi o tome koliko duboko želite ući u ovu znanost.

Yoga je razvijena u drevnoj Indiji, otprilike u razdoblju od 3300 do 1900 pne. Već nekoliko stoljeća to je bila samo usmena tradicija – i u nekim je aspektima i dalje bila takva tisućljećima.

Najraniji pisani materijal o yogi nalazi se u Rig Vedi, koja je prvi put zapisana između 1500. i 1200. godine prije Krista. S druge strane, neki znanstvenici ističu da astronomske reference u toj knjizi upućuju na to da je to barem djelomično napisano u četvrtom tisućljeću pne.

Tijekom stoljeća razvile su se mnoge različite škole ili vrste joge. Glavne su:

  • Raja Yoga
  • Jnana Yoga
  • Bhakti Yoga
  • Karma Yoga
  • Hatha Yoga
  • Kriya Yoga

    Neke od dobrobiti Yoge su:

  • Snižava krvni tlak
  • Snižava razinu šećera u krvi
  • Smanjuje proizvodnju kortizola (hormona stresa)
  • Povećava fleksibilnost, osnovnu snagu i ravnotežu
  • Povećava vitalnost i energiju
  • Pojačava vaš metabolizam
  • Smiruje središte straha i tjeskobe u vašem mozgu
  • Poboljšava kvalitetu sna
  • Poboljšava držanje tijela
  • Poboljšava imunološki sustav
  • Smanjuje kroničnu bol

Svaka položaj također ima posebne zdravstvene prednosti i terapeutske učinke. Na primjer, sarvangasana stimulira štitnu žlijezdu, revitalizira sluh, vid i tonzile te uravnotežuje probavni i endokrini sustav.

S duhovne točke gledišta, ciljevi fizičke prakse su:

  • Umirite svoje tijelo i um prije meditacije
  • Pripremite svoje tijelo za nepomično sjedenje tijekom dugih sjednica meditacije
  • Oslobodite svoje tijelo od bolesti, tako da praksa ne mora biti prekinuta ili oslabljena
  • Učinite vas otpornijima na hladnoću, vrućinu, glad i bol, kako biste bili manje ometeni u praksi
  • Povećajte svoju vitalnost (jer ulazak u duboku meditaciju zahtijeva ogromnu energiju)
  • Povećajte svoj životni vijek (tako da možete više meditirati)

Doista, zdravo i snažno tijelo je odličan temelj za praksu duboke meditacije. To je i sama po sebi korist, bez obzira na bilo kakav interes za duhovnost, za ljude svih društvenih slojeva (uključujući djecu).

S druge strane, kada pažljivo vježbamo asane, ova vrsta yoge predstavljaju oblik dinamičke meditacije. Za to, isključite glazbu i ometanja, držite svoj um usredotočen na svoje tijelo i dah, opustite se u asanama i zadržite se ugodno u sadašnjem trenutku.

Još jedan element je vježba disanja joge, nazvana pranayama.

Dah i um su vrlo čvrsto povezani, tako da radom na dahu možete promijeniti svoje mentalno stanje i obratno. Također, mnogo je lakše smiriti dah nego smiriti svoj um, jer je um prilično suptilan i nepostojan. Stoga je rad s dahom moćan alat za fizičko zdravlje, emocionalno blagostanje i meditaciju.

Glavni fokus Yoge je zapravo meditacija, a ne položaj. Sve yoga prakse postoje kako bi vas pripremile za učinkovito meditiranje i za podršku vašoj praksi meditacije. Kada u tijelu postoji tišina i lakoća (asane) i stabilnost u dahu (pranayama), um je u mnogo boljoj poziciji da pravilno meditira.

Studio-One-Split-Yoga-Teacher-Training

Otkrit ću vam i  5 životnih principa yoge. Ta načela nisu nametnuta. Umjesto toga, svaka osoba mora otkriti njihovu vrijednost pojedinačno, u svojoj praksi i životu.

Nenasilje (ahimsa). Ne uzrokujući štetu drugim bićima ili nama samima kroz naše tijelo, riječi i misli. Srodne vrline: suosjećanje, ljubaznost, skromnost, ljubav.

Istinitost (satya). Ne govori laži. Također uključuje biti iskren prema sebi i iskren u vašim odnosima. Povezane vrline: poštenje, integritet, iskrenost, pouzdanost.

Ne-krađa (asteya). Ne uzimajući ono što nije dano. Povezane vrline: pravednost, poštovanje.

Kontinencija (brahmacharya). Za redovnike i askete, to znači celibat. Za “obiteljske yogije”, to znači ne opsjedati se seksom (prirodan odnos), a isto tako biti odgovoran u seksualnim odnosima. Srodne vrline: samokontrola, umjerenost, zadovoljstvo.

Ne-posesivnost (aparigraha). Ne biti vezan za stvari i živjeti jednostavan život. To također znači kultiviranje uma oslobođenog pohlepe i žudnje. Srodne vrline: nepovezanost, zadovoljstvo, jednostavnost.Joga vam može dati mnogo više od fleksibilnog tijela. Ako ste spremni ići duboko, naći ćete sustav prakse koji vam može pomoći da postignete majstorstvo nad sobom i veliku unutarnju transformaciju.